Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLambert, Julie; Sundburg, Suzanne Smith
TitelOcean Science in the Classroom
QuelleIn: Science Teacher, 73 (2006) 6, S.40-43 (4 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8555
SchlagwörterNational Standards; Marine Biology; Science Education; Oceanography; Secondary School Science; High School Students; Educational Improvement
AbstractIn one form or another, ocean or marine science courses have existed for decades. Although these courses can effectively integrate the sciences in ways that stimulate student curiosity and interest, they have not yet received formal recognition for the role they could play in improving science education for secondary students. In this article, the authors discuss why ocean science courses are not as prevalent in high schools and, by contrast, why ocean science courses should be taught. Finally, the authors present a framework and suggested resources to show teachers how they can align ocean science concepts to the national standards and become more experienced in strategies for teaching these concepts. (Contains 3 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Science Teachers Association. 1840 Wilson Boulevard, Arlington, VA 22201-3000. Tel: 800-722-6782; Fax: 703-243-3924; e-mail: membership@nsta.org; Web site: http://www.nsta.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: