Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSiegel, Harvey
TitelEpistemological Diversity and Education Research: Much Ado about Nothing Much?
QuelleIn: Educational Researcher, 35 (2006) 2, S.3-12 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-189X
SchlagwörterStellungnahme; Educational Research; Educational Researchers; Epistemology; Cultural Differences
AbstractResearch in education and the training of education researchers are often said to require attention to "epistemological diversity": Researchers ought to be familiar with different ways of knowing and diverse epistemological perspectives. But the notion is unclear. What is "epistemological diversity"? What exactly is "epistemological" about it? Why is it important for education researchers to be knowledgeable about it? In addressing these questions, I will argue that the call for epistemological diversity is not, where justified, as radical or significant as it is often taken to be; and that, where it is radical or significant, it is not justified. (Contains 16 notes.) (Author).
AnmerkungenAmerican Educational Research Association. 1230 17th St. NW, Washington, DC 20036-3078. Tel: 202-223-9485; Fax: 202-775-1824; e-mail: subscriptions@aera.net; Web site: http://www.aera.net.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Educational Researcher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: