Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCooper, Eileen E.; Ness, Maryann; Smith, Mary
TitelA Case Study of a Child with Dyslexia and Spatial-Temporal Gifts
QuelleIn: Gifted Child Quarterly, 48 (2004) 2, S.83 (12 Seiten)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0016-9862
SchlagwörterSpecialists; Educational Experience; Dyslexia; Gifted; Ability Identification; Case Studies; Spatial Ability; Males; Parent Role; Student Evaluation; Evaluation Methods
AbstractThis case study details the history and K-5 school experience of a boy with dyslexia and spatial-temporal gifts. It describes assessment, evaluation, and identification procedures; the learning specialist's interventions and program; the critical role of the parent; and the services provided by the gifted program. Specific interventions are described for both remediating dyslexia and supporting the spatial-temporal gift. A literature review of dual exceptionalities is included and suggests that mathematical difficulties be included in the definition of dyslexia. A definition of spatial-temporal intelligence provides an understanding of 4-dimensional space-time. (Author).
AnmerkungenNational Association for Gifted Children, 1707 L Street, NW, Suite 550, Washington, DC 20036. Web site: http://www.nagc.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Gifted Child Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: