Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngelides, Panayiotis; Stylianou, Tasoula; Leigh, James
TitelMulticultural Education in Cyprus: A Pot of Multicultural Assimilation?
QuelleIn: Intercultural Education, 15 (2004) 3, S.307-315 (10 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1467-5986
SchlagwörterForeign Countries; Naturalistic Observation; Multicultural Education; Cyprus; Iran
AbstractIn this paper, we attempt to answer the question: "is the Cypriot educational system a melting pot of every alien civilization and a kettle of cultural assimilation that perpetuates biases, cliches, racist behaviours and cultivates the idea that the different have no place among us?" We closely examine the case of a girl from Iran in a Cypriot primary school, using naturalistic observation models of research. Through the analysis of two vignettes, we attempt to answer the question posed above. We simultaneously reflect critically on the situation of multicultural education in Cyprus, while presenting its prospects for the future. (Author).
AnmerkungenCustomer Services for Taylor & Francis Group Journals, 325 Chestnut Street, Suite 800, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420 (Toll Free); Fax: 215-625-8914.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intercultural Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: