Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEspin,Christine A; de La Paz, Susan; Scierka, Barbara J; Roelofs, Lisa
TitelThe Relationship Between Curriculum-Based Measures in Written Expression and Quality and Completeness of Expository Writing for Middle School Students
QuelleIn: Journal of Special Education, 38 (2005) 4, S.208-217 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2) Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4669
SchlagwörterMiddle School Students; Essays; Validity; Expository Writing; Curriculum Based Assessment
AbstractThis study extended the work on curriculum-based measurement to examine the criterion-related validity of curriculum-based measures in written expression for middle school students, the differences in validity coefficients for various lengths of text, and the sensitivity of curriculum-based measures to change in student performance. Curriculum-based measures were the number of correct word sequences (CWS) and correct minus incorrect word sequences (CIWS) written in expository essays. Criterion measures were the number of functional elements in and quality ratings of student essays. Results revealed a strong relationship between curriculum-based and criterion measures. (Author).
AnmerkungenPRO-ED, Inc., 8700 Shoal Creek Boulevard, Austin, Texas 78757-6897. Tel: 800-897-3202 (Toll Free).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Special Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: