Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBowman, Margo; Treiman, Rebecca
TitelStepping Stones to Reading
QuelleIn: Theory Into Practice, 43 (2004) 4, S.295-303 (9 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-5841
SchlagwörterAlphabet; Reading Skills; Alphabets; Reading Instruction; Young Children
AbstractEven before they are able to read, young children possess many skills that can help pave the way for literacy. For example, preschoolers have sizable spoken vocabularies and often know that English words are read from left to right. The focus of this article is on another type of knowledge that many preschoolers possess--knowledge of the names of alphabet letters. The authors discuss theories and research pertaining to the acquisition of reading skills with an emphasis on recent research evaluating how children use their knowledge of the alphabet in their initial attempts to read and spell. An understanding of the research can help teachers base their instruction on the skills that children already possess and build from there. Educational implications and suggestions for translating theory into practice are discussed. (Author).
AnmerkungenLawrence Erlbaum Associates, Inc., Journal Subscription Department, 10 Industrial Avenue, Mahwah, NJ 07430-2262. Tel: 800-926-6579 (Toll Free); e-mail: journals@erlbaum.com.
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theory Into Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: