Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSwanson, H. Lee
TitelAge-Related Differences in Learning Disabled and Skilled Readers' Working Memory.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 85 (2003) 1, S.1-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0965
SchlagwörterAdolescents; Age Differences; Children; Comparative Analysis; Learning Disabilities; Memory; Performance Factors; Reading Ability
AbstractExamined whether age-related working memory deficits in learning disabled (LD) readers across four age groups (7, 10, 13, and 20) reflected retrieval efficiency or storage capacity problems. Found that LD readers' working memory performance was inferior to skilled readers' on verbal and visual-spatial working memory tasks across all ages. Differences increased on gain and maintenance conditions. Findings supported the general capacity explanation of reading group differences. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Child Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: