Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRothstein-Fisch, Carrie; Trumbull, Elise; Isaac, Adrienne; Daley, Catherine; Perez, Amada Irma
TitelWhen "Helping Someone Else" Is the Right Answer: Bridging Cultures in Assessment.
QuelleIn: Journal of Latinos and Education, 2 (2003) 3, S.123-40Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1534-8431
SchlagwörterAction Research; Cheating; Cooperative Learning; Cultural Differences; Cultural Influences; Hispanic American Culture; Hispanic American Students; Immigrants; Individualism; Peer Teaching; Professional Development; Social Values; Standardized Tests; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Teaching Methods
AbstractA longitudinal action-research project began with professional development to help elementary teachers understand differences between the collectivist values of most Latin Americans and the individualistic values of the dominant U.S. culture. Teachers could then capitalize on the collectivist values of helping others to support Latino student success on standardized tests. Teacher beliefs concerning helping versus cheating were explored in light of cultural values. (Contains 33 references.) (TD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Latinos and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: