Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnston, Bill; Johnson, Kimberly A.
TitelPreschool Immersion Education for Indigenous Languages: A Survey of Resources.
QuelleIn: Canadian Journal of Native Education, 26 (2002) 2, S.107-23Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0710-1481
SchlagwörterAlaska Natives; American Indian Education; American Indians; Community Involvement; Cultural Maintenance; Hawaiians; Immersion Programs; Language Maintenance; Maori (People); Native Language Instruction; Parent Participation; Preschool Education
AbstractReviews the literature about preschool immersion education for Indigenous languages. Describes the two oldest and best known of such programs: Kohanga Reo ("language nests") in Aotearoa/New Zealand and Punana Leo in Hawaii. Looks at existing U.S. programs, particularly Arapaho preschools in Wyoming. Outlines major themes and issues in developing such programs. (Contains 64 references and a list of resource web sites.) (Author/SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Journal of Native Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: