Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLease, A. Michele; Musgrove, Karen T.; Axelrod, Jennifer L.
TitelDimensions of Social Status in Preadolescent Peer Groups: Likability, Perceived Popularity, and Social Dominance.
QuelleIn: Social Development, 11 (2002) 4, S.508-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0961-205X
SchlagwörterChild Behavior; Childhood Attitudes; Cluster Analysis; Developmental Psychology; Elementary School Students; Ethology; Models; Peer Groups; Popularity; Preadolescents; Social Status; Sociology; Sociometric Techniques
AbstractThis study developed and examined a multidimensional, interdisciplinary model of social status among 487 fourth- through sixth-grade students. Seven subtypes were identified based on dimensions of likability, perceived popularity, and social dominance (high status, perceived popular/dominant, well-liked/dominant, average, low dominant/unpopular, disliked, and low status). The cluster solution was supported by cluster differences in peer-reported prerogatives of status and self- reported social characteristics. Each cluster had a distinct behavioral profile. (Author/KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: