Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enO'Connor, Rollanda E.; Bell, Kathryn M.; Harty, Kristin R.; Larkin, Louise K.; Sackor, Sharry M.; Zigmond, Naomi
TitelTeaching Reading to Poor Readers in the Intermediate Grades: A Comparison of Text Difficulty.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 94 (2002) 3, S.474-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterDifficulty Level; Intermediate Grades; Oral Reading; Readability; Reading Ability; Reading Fluency; Reading Instruction; Tutoring
AbstractCompares the influence of text difficulty on the growth of poor readers' reading ability over 18 weeks of 1-to-1 tutoring. Significant differences favored tutored children. Between approaches, the only significant difference was oral reading fluency, which favored students who read material at their reading level. Students who began with lower fluency made stronger gains in text matched to reading level. (Contains 87 references and 2 tables.) (GCP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: