Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCalhoon, J. Anne
TitelFactors Affecting the Reading of Rimes in Words and Nonwords in Beginning Readers with Cognitive Disabilities and Typically Developing Readers: Explorations in Similarity and Difference in Word Recognition Cue Use.
QuelleIn: Journal of Autism and Developmental Disorders, 31 (2001) 5, S.491-504Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3257
SchlagwörterAutism; Beginning Reading; Children; Down Syndrome; Reading Ability; Rhyme; Word Recognition
AbstractComparison of the reading of rhymes by 20 children with cognitive disabilities (Down syndrome or autism) and 20 typically developing children (all matched for word recognition skills) found both groups were more similar than dissimilar in their rhyme-recognition accuracy, miscues, and grapheme-phoneme knowledge. (Contains references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Autism and Developmental Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: