Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDuffy, Terence
TitelPeace Education in a Divided Society: Creating a Culture of Peace in Northern Ireland.
QuelleIn: Prospects: Quarterly Review of Comparative Education, 30 (2000) 1, S.15-29Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
SchlagwörterStellungnahme; Citizenship Education; De Facto Segregation; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Interfaith Relations; Intergroup Education; Peace; Political Socialization; Resistance to Change; Role of Education; School Segregation; Social Attitudes; Social Change; Violence; United Kingdom (Northern Ireland)
AbstractExplores the issue of peace education in Northern Ireland in a broad sense. Examines the sectarian context of schooling in Northern Ireland, the growing number of integrated schools, peace and conflict studies in colleges, school-level curricular innovations in peace education, interschool activities, positive attitudes of youth, and the resistance of parents and teachers. (Contains 34 references.) (SV)
AnmerkungenJean De Lannoy, UNESCO Subscription Service, Ave. du Roi, 202, 1190 Brussels, Belgium; e-mail: jean.de.lannoy@infoboard.be; Web site: http://www.jean-de-lannoy.be (single issues, 60 French francs each).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects: Quarterly Review of Comparative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: