Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoon, Sidney M.; Zentall, Sydney S.; Grskovic, Janice A.; Hall, Arlene; Stormont, Melissa
TitelEmotional and Social Characteristics of Boys with AD/HD and Giftedness: A Comparative Case Study.
QuelleIn: Journal for the Education of the Gifted, 24 (2001) 3, S.207-47Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-3532
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Case Studies; Elementary Education; Emotional Adjustment; Emotional Problems; Family Problems; Gifted; Gifted Disabled; Interpersonal Competence; Males; Peer Relationship; Stress Variables; Student Characteristics
AbstractA study involving three boys (ages 8-10) with attention deficit/hyperactivity disorder (AD/HD) and giftedness and six comparison boys with only 1 of the 2 exceptionalities, found that participants with co-occurring giftedness and AD/HD had difficulties regulating their emotions, problems with peer relationships, and stressed families. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal for the Education of the Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: