Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalpole, MaryBeth
TitelUnder Construction: Identity and Isomorphism in the Merger of a Library and Information Science School and an Education School.
QuelleIn: Library Quarterly, 70 (2000) 4, S.423-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0024-2519
SchlagwörterEducation; Educational Development; Higher Education; Information Science; Information Science Education; Library Education; Library Science; Mergers; Organizational Development; Universities
AbstractFocuses on utilizing organizational theory in understanding the progress of constructing a new departmental identity in a former library and information science school that was merged with an education school. Findings indicate that members of the former library and information science school faced pressure both to become more like education and to stay closely connected to their disciplinary field. (Contains 40 references.) (AEF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Library Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: