Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKalyanpur, Maya; Harry, Beth; Skrtic, Tom
TitelEquity and Advocacy Expectations of Culturally Diverse Families' Participation in Special Education.
QuelleIn: International Journal of Disability, Development and Education, 47 (2000) 2, S.119-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1034-912X
SchlagwörterStellungnahme; Child Advocacy; Cultural Differences; Decision Making; Disabilities; Elementary Secondary Education; Legal Responsibility; Parent Participation; Parent School Relationship; Professional Personnel; Values
AbstractThis article contends that the equity and advocacy expectations embedded in the legal mandate for parent participation in the special education decision-making process directly contradict the hierarchy of professional status and knowledge on which the positivist paradigm of professionalism is based and are also in conflict with the values held by many families from culturally diverse backgrounds. (Contains extensive references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Disability, Development and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: