Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFlint, Amy Seely
TitelEscapists, Butterflies, and Experts: Stance Alignment in Literary Texts.
QuelleIn: Language Arts, 77 (2000) 6, S.522-31Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0360-9170
SchlagwörterCase Studies; Class Activities; Grade 4; Instructional Effectiveness; Intermediate Grades; Literacy; Literature Appreciation; Reading Attitudes; Reading Instruction; Student Attitudes; Teacher Student Relationship
AbstractExamines the discrepancies in engagement that arose when the teachers' instructional and the students' personal stances (regarding the intents and purposes of literacy) are misaligned during literacy events. Discusses the ways in which instructional and personal stances encourage and/or discourage engagement. Considers the opportunity to construct interpretations of texts while discussing literature and other related literacy events in class. (SR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language Arts" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: