Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRichardson, John T. E.; MacLeod-Gallinger, Janet; McKee, Barbara G.; Long, Gary L.
TitelApproaches to Studying in Deaf and Hearing Students in Higher Education.
QuelleIn: Journal of Deaf Studies and Deaf Education, 5 (2000) 2, S.156-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1081-4159
SchlagwörterAbstract Reasoning; College Students; Data Analysis; Deafness; Higher Education; Manual Communication; Sign Language; Student Surveys; Study Skills; Approaches to Studying Inventory
AbstractComparison of 149 deaf and 121 hearing college students on the Approaches to Studying Inventory found the impact of deafness relatively slight. Discriminant analysis indicated deaf students, especially those who preferred sign communication, had more difficulty with relating ideas on different topics although they were more likely to adopt a critical approach and analyze a topic's internal structure. (Contains extensive references.) (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Deaf Studies and Deaf Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: