Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrowder, Diane M.; Minarovic, Timothy J.
TitelUtilizing Sight Words in Self-Instruction Training for Employees with Moderate Mental Retardation in Competitive Jobs.
QuelleIn: Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities, 35 (2000) 1, S.78-89Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1079-3917
SchlagwörterAdults; Employer Employee Relationship; Moderate Mental Retardation; Reading Instruction; Self Management; Sight Method; Sight Vocabulary; Supported Employment; Training Methods; Vocabulary Development; Word Recognition; Work Environment
AbstractThree employees with moderate mental retardation who were nonreaders were taught to use sight words to self-initiate job tasks in competitive employment settings. Training resulted in the ability to read job-specific sight words, to use verbalized self-instruction, to use a self-monitoring checklist, to self-initiate work tasks, and increased employer satisfaction. (Contains references.) (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education and Training in Mental Retardation and Developmental Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: