Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSeery, Mary Ellen; Galentine, Joy Kimura
TitelAchieving Role Expansion and Release: Conversation Strategies Used by One Transdisciplinary Team.
QuelleIn: Infant-Toddler Intervention: The Transdisciplinary Journal, 9 (1999) 1, S.17-38Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-5586
SchlagwörterConflict Resolution; Cooperating Teachers; Disabilities; Educational Planning; Elementary Secondary Education; Graduate Students; Higher Education; Interdisciplinary Approach; Preservice Teacher Education; Problem Solving; Teacher Collaboration; Teamwork
AbstractA study examined the teaming efforts of a master-level, preservice, transdisciplinary team as reflected in a conversation during a planning meeting. The use of problem solving, conflict avoidance, role expansion, and role release techniques are described. Implications are discussed for intervention teams in the schools and preservice preparation programs. (Author/CR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Infant-Toddler Intervention: The Transdisciplinary Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: