Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWegerif, Rupert; Mercer, Neil; Rojas-Drummond, Sylvia
TitelLanguage for the Social Construction of Knowledge: Comparing Classroom Talk in Mexican Preschools.
QuelleIn: Language and Education, 13 (1999) 2, S.133-50Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0782
SchlagwörterClassroom Communication; Classroom Research; Cognitive Processes; Comparative Analysis; Discourse Analysis; Foreign Countries; Mexicans; Preschool Children; Preschool Education; Problem Solving; Qualitative Research; Research Methodology; Scaffolding (Teaching Technique); Statistical Analysis; Teacher Education; Videotape Recordings; Mexico
AbstractExamines two sets of classrooms in Mexican preschools over a period of a year to see why one set of classes improved significantly in independent problem solving when compared with children in matching classes. Differences in two sets of data were explored with a method for investigating classroom talk that combines qualitative interpretation with computer-based analysis. (Author/VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language and Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: