Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMooney, Christopher
TitelVanquishing the Hydra-Headed Monster: The Struggle To Establish the Classical Curriculum in New South Wales Schools, 1788-1850.
QuelleIn: History of Education: The Journal of the History of Education Society, 26 (1997) 4, S.335-52Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClassical Literature; Colonialism; Curriculum Design; Curriculum Development; Educational Environment; Educational History; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Social Influences; Australia
AbstractGives a detailed examination of classical education in New South Wales prior to 1850. Describes how the emphasis on teaching the classical tradition, prevalent in British educational institutions, ensured its presence in the new colonial schools, but not with the same priority due to the need for more utilitarian subjects. (DSK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: