Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVander Wilt, Judith L.; Monroe, Virginia
TitelSuccessfully Moving toward Developmentally Appropriate Practice: It Takes Time and Effort!
QuelleIn: Young Children, 53 (1998) 4, S.17-24Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0044-0728
SchlagwörterDevelopmentally Appropriate Practices; Early Childhood Education; Educational Administration; Educational Principles; Educational Quality; Guidelines; Preschool Teachers; Professional Development; Program Implementation; Standards; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; Young Children
AbstractExamines factors contributing to and preventing the implementation of developmentally appropriate practice (DAP) in early childhood education. Presents basic guidelines for DAP, illustrates the use of "both/and" thinking in early childhood practice, and describes the conversion of one school district to DAP. Concludes that administrative support, teacher commitment, and professional collaboration are the keys to successful implementation. (KB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Young Children" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: