Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMusayeva, Gulsen
TitelCorrective Discourse in Turkish EFL Classrooms.
QuelleIn: IRAL, 36 (1998) 2, S.137-60Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterApplied Linguistics; Classroom Communication; Classroom Techniques; Discourse Analysis; English (Second Language); Error Correction; Feedback; Foreign Countries; Higher Education; Language Research; Language Teachers; Linguistic Theory; Oral Language; Second Language Instruction; Student Attitudes; Surveys; Teacher Attitudes; Teacher Behavior; Teacher Student Relationship; Turkish; Uncommonly Taught Languages; Turkey
AbstractA study examined oral corrective discourse in English-as-a-Foreign-Language (EFL) classes at a Turkish university, with data gathered through classroom observation of teacher-student interaction, teacher interviews, and a student survey concerning preferences for amount and type of corrective feedback. Results indicate a small degree of parity between students' preferences for error treatment and teachers' actual practice. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "IRAL" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: