Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRichter, Susan E.
TitelUsing Portfolios as an Additional Means of Assessing Written Language in a Special Education Classroom.
QuelleIn: Teaching and Change, 5 (1997) 1, S.58-70Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-378X
SchlagwörterAction Research; Disabilities; Elementary School Students; Language Arts; Parent Attitudes; Parent Teacher Cooperation; Performance Based Assessment; Portfolio Assessment; Primary Education; Special Education; Special Education Teachers; Student Evaluation; Teacher Expectations of Students; Writing Skills
AbstractThis study examined the advantages of using written language portfolios for authentic assessment in a third-grade special education classroom. Portfolios included data from students, teachers, parents, and the teacher's journal. Portfolios provided insights about how students thought about their writing, offered new understandings of parents' perceptions, and raised other teachers' expectations for the students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: