Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEckert, Tanya L.; Hintze, John M.; Shapiro, Edward S.
TitelSchool Psychologists' Acceptability of Behavioral and Traditional Assessment Procedures for Externalizing Problem Behaviors.
QuelleIn: School Psychology Quarterly, 12 (1997) 2, S.150-69Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1045-3830
SchlagwörterAdolescents; Behavior Problems; Behavioral Science Research; Children; Elementary Secondary Education; Emotional Disturbances; Evaluation Methods; National Surveys; Psychometrics; Pupil Personnel Workers; Reliability; School Psychologists
AbstractExamines school psychologists' (N=339) rated acceptability of two approaches to assessing emotional and behavior problems and provides a large-scale validation of an instrument designed to evaluate assessment acceptability. Results indicate significant differences between assessment methods and ratings of acceptability: behavioral assessments were more acceptable than traditional assessment. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Psychology Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: