Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarak, Moshe; und weitere
TitelUsing Developmental Supervision To Improve Science and Technology Instruction in Israel.
QuelleIn: Journal of Curriculum and Supervision, 12 (1997) 4, S.367-82Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0882-1232
SchlagwörterCase Studies; Electronics; Foreign Countries; Instructional Improvement; Mechanics (Physics); Models; Professional Development; Science Instruction; Secondary Education; Supervision; Teaching Experience; Israel
AbstractDiscusses an Israeli study examining the professional development of physics, electronics, and mechanics teachers. Examines whether an externally developed school improvement model could customize the supervision process to each school system and academic discipline's needs. Carl Glickman's developmental supervision model succeeds in identifying each teacher's starting point, tracing the supervision process, and describing outcomes. (30 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Curriculum and Supervision" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: