Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFleming, Jaci; Forester, Betsy
TitelInfusing Language Enhancement into the Reading Curriculum for Disadvantaged Adolescents.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 28 (1997) 2, S.177-80Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterDisadvantaged Youth; High Schools; Language Acquisition; Learning Disabilities; Mental Retardation; Reading Instruction; Reading Teachers; Special Education Teachers; Speech Language Pathology; Speech Therapy; Teacher Collaboration; Therapists
AbstractDescribes the collaborative instruction provided by a special education reading teacher and a speech-language pathologist to disadvantaged high school special education students, most with learning disabilities or mild-to-moderate mental retardation. It discusses teaching issues such as motivation, phonology, language use patterns, and metacognition/metalinguistics. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: