Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSkarakis-Doyle, Elizabeth; Murphy, Lisa
TitelDiscourse-Based Language Intervention: An Efficacy Study.
QuelleIn: Journal of Children's Communication Development, 17 (1995) 2, S.11-22Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCase Studies; Connected Discourse; Early Intervention; Hearing Impairments; Language Acquisition; Language Impairments; Outcomes of Treatment; Pragmatics; Preschool Education; Speech Therapy; Stimulation
AbstractThis study of a 5-year-old girl with sensorineural hearing loss examined the effect of supplementing a pragmatically based procedure of focused stimulation with structured opportunities for verbal practice using vertical constructions. Results indicated that focused stimulation was an effective treatment procedure, especially when enhanced by the additional component of a vertical construction. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: