Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurgess, Stephen
TitelThe Role of Shared Reading in the Development of Phonological Awareness: A Longitudinal Study of Middle to Upper Class Children.
QuelleIn: Early Child Development and Care, 127-128 (1997), S.191-99Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0300-4430
SchlagwörterCognitive Development; Educational Environment; Family Involvement; Individual Differences; Language Acquisition; Literacy; Longitudinal Studies; Middle Class; Phonology; Preschool Children; Reading Motivation; Reading Skills; Upper Class
AbstractTested assumption that variability in home literacy environments has no effect on individual differences in reading development. Found that variability in shared reading interactions was significantly related to growth in phonological awareness even after accounting for the effects of age, oral language, and phonological awareness at the beginning of the study. Also found support for cumulative exposure as an important aspect. (MOK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early Child Development and Care" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: