Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMahony, David
TitelAcademics in an Era of Structural Change: Australia and Britain.
QuelleIn: Higher Education Review, 28 (1996) 3, S.33-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1609
SchlagwörterAdministrative Organization; Change Strategies; College Faculty; Comparative Analysis; Competition; Educational Change; Faculty Evaluation; Faculty Workload; Foreign Countries; Higher Education; Institutional Mission; Organizational Change; Organizational Climate; Research; Resistance to Change; Resource Allocation; School Organization; Surveys; Teacher Attitudes; Universities; Women Faculty; Australia; United Kingdom (Great Britain)
AbstractSurveys of Australian (n=293) and British (n=103) college faculty in 1993 assessed reactions to structural changes in the university systems in those countries. The survey investigated perceptions of institutional culture, resources, advantages, status of women academics, the change process, role of research, workload, faculty evaluation, mission, and competition. Much disaffection with the incorporated university model and institutional mergers was found. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: