Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcEwin, C. Kenneth
TitelThe Effects of Comprehensive Middle Level Teacher Preparations Programs.
QuelleIn: Research in Middle Level Education Quarterly, 19 (1996) 2, S.1-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-5541
SchlagwörterQuantitative Daten; Adolescents; Child Development; Inservice Education; Intermediate Grades; Middle Schools; Program Effectiveness; Program Evaluation; Teacher Education; Teacher Qualifications; Teachers; Georgia; Kentucky; Missouri; North Carolina; Virginia
AbstractExamined the impact of high-quality middle-level teacher preparation programs. Subjects were 2,139 teachers from 5 states. Middle schools with grades six through eight configurations were selected. Results showed that respondents prepared in comprehensive programs, had separate licensure, or who had taken more courses tended to give more favorable ratings than teachers with medium or low comprehensiveness. (MOK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Middle Level Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: