Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSitlington, Patricia L.
TitelTransition to Living: The Neglected Component of Transition Programming for Individuals with Learning Disabilities.
QuelleIn: Journal of Learning Disabilities, 29 (1996) 1, S.31-39Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-2194
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Adult Development; Community Involvement; Daily Living Skills; Independent Living; Interpersonal Relationship; Learning Disabilities; Models; Quality of Life; Secondary Education; Transitional Programs
AbstractThis article addresses transition needs of individuals with learning disabilities in such areas as maintaining a home, becoming appropriately involved in the community (including recreation and leisure activities), and experiencing satisfactory personal and social relationships. It reviews research on adult adjustment, highlights existing transition models, and proposes steps to facilitate transition in these areas. (DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Learning Disabilities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: