Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGottwald, Sheryl Ridener; Starkweather, C. Woodruff
TitelFluency Intervention for Preschoolers and Their Families in the Public Schools.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 26 (1995) 2, S.117-26Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterDay Care; Early Intervention; Environmental Influences; Family Involvement; Individualized Instruction; Models; Preschool Education; Program Development; Speech Improvement; Speech Therapy; Stuttering
AbstractThis article describes a conceptual framework for developing a multifaceted, individualized treatment program for young children who stutter, their families, and their preschool or day-care staff. Suggestions are provided for reducing environmental demands through education, affective support, and behavior change facilitation. Direct therapy techniques designed to reduce struggle and enhance fluency are also identified. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: