Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFosnot, Susan Meyers
TitelSome Contemporary Approaches in Treating Fluency Disorders in Preschool, School-Age, and Adolescent Children.
QuelleIn: Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 26 (1995) 2, S.115-16Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0161-1461
SchlagwörterArticulation Impairments; Early Intervention; Elementary Secondary Education; Preschool Education; Speech Improvement; Speech Therapy; Stuttering; Teaching Methods
AbstractThis paper introduces a special issue focusing on the treatment of preschool and school-age children who stutter and discussing current intervention strategies and procedures. Summaries of the issue's articles are presented, generally contending that fluency disorders can be effectively managed using age-appropriate, individualized techniques and early intervention. (Author/PB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Language, Speech, and Hearing Services in Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: