Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReid, Robert; Maag, John W.
TitelHow Many Fidgets in a Pretty Much: A Critique of Behavior Rating Scales for Identifying Students with ADHD.
QuelleIn: Journal of School Psychology, 32 (1994) 4, S.339-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4405
SchlagwörterAttention Deficit Disorders; Attention Span; Behavior Rating Scales; Children; Classroom Observation Techniques; Elementary Education; Evaluation Methods; Interrater Reliability; Measurement Techniques; Measures (Individuals)
AbstractArticle describes behavior rating scales and the difficulties in the use of cutoff scores to identify students as Attention-Deficit Hyperactivity Disorder. Also described are how problems with interobserver agreement hamper the validity of rating scales and the subsequent conclusions that can be drawn about students' behavior. (RJM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of School Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: