Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAckerson, Linda G.; Young, Virgina E.
TitelEvaluating the Impact of Library Instruction Methods on the Quality of Student Research.
QuelleIn: Research Strategies, 12 (1994) 3, S.132-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0734-3310
SchlagwörterBibliographies; College Libraries; Comparative Analysis; Computer Assisted Instruction; Course Integrated Library Instruction; Higher Education; Lecture Method; Library Research; Media Research; Online Searching; Optical Data Disks; Research Needs; Student Motivation; Users (Information)
AbstractA three-year study at the University of Alabama compared a traditional lecture method for teaching library research skills with a course-integrated, computer-enhanced approach by assessing each method's impact on the quality of bibliographies from engineering students' term papers. In four of the five semesters, no significant differences were observed between the experimental group and the control group. (20 references) (Author)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research Strategies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: