Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRakes, Thomas A.; Cox, Glenda C.
TitelPersuasive Strategies for School Administrators: A Key to School Effectiveness.
QuelleIn: NASSP Bulletin, 78 (1994) 564, S.97-102Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0192-6365
SchlagwörterAdministrator Effectiveness; Change Strategies; Cooperation; Elementary Secondary Education; Job Satisfaction; Persuasive Discourse; Politics of Education; Principals; Resistance to Change; School Effectiveness; Supervision
AbstractTo gain others' consistent and active cooperation, administrators should convince faculty and staff that a task should be done. An administrator who uses persuasion communicates a degree of respect that strengthens the supervisor-subordinate relationship. Compliance-gaining strategies may be classified according to expectancies and consequences, relationships and identification, and values and obligations. Administrators must tailor persuasion strategies to subordinates' resistance tactics. (10 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "NASSP Bulletin" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: