Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHopkins, Dianne McAfee
TitelA Conceptual Model of Factors Influencing the Outcome of Challenges to Library Materials in Secondary School Settings.
QuelleIn: Library Quarterly, 63 (1993) 1, S.40-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0024-2519
SchlagwörterAccess to Information; Administration; Board of Education Policy; Censorship; Intellectual Freedom; Leadership; Learning Resources Centers; Library Materials; Locus of Control; Media Specialists; Predictor Variables; School Libraries; Secondary Education; Self Concept; Tables (Data)
AbstractReports a national study of variables influencing the retention, restriction, or removal of challenged library materials in secondary schools. Results show that retention is positively associated with the presence of school board policy and support of librarians, whereas removal is associated with administrative challenges and librarians willing to follow directions and be supportive of closed belief systems. (EA)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Library Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: