Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHerman, Gail N.; Joyce, Bonnie G.
TitelStorytelling as an Activity for Modifying Spelling Behavior.
QuelleIn: Journal of Rural and Small Schools, 4 (1990) 2, S.2-7Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0890-9520
SchlagwörterBehavior Change; Behavior Modification; Elementary Education; Elementary School Students; Positive Reinforcement; Rewards; Rural Education; Special Education; Spelling Instruction; Story Telling; Student Behavior
AbstractStudies a special education classroom in a rural elementary school. After learning to check spelling with a dictionary, 11 special education students were required to decrease spelling errors by 20 percent per week to attend storytelling sessions. Ten students met the requirement during two treatment weeks and maintained reduced error rates at one-week followup. (SV)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Rural and Small Schools" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: