Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNalty, Damon
TitelHistory/Social Science Offerings in California Secondary Schools, 1981-1990: An Analysis of Enrollments, Class Sections, and Faculty Assignments.
QuelleIn: Social Studies Review, 30 (1990) 1, S.69-79Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1056-6325
SchlagwörterCurriculum Research; Data Analysis; Educational Administration; Enrollment; Full Time Faculty; History; History Instruction; Secondary Education; Secondary School Curriculum; Social Sciences; Social Studies; Statistical Analysis
AbstractUses data from the California Basic Educational Data System (CBEDS) to analyze course listings in history and the social sciences in California secondary schools from 1981 to 1990. Uses three variables: enrollment, number of sections, and number of full-time faculty assigned to social studies courses. Reviews course offerings and recommends adjustments to improve the reporting system. (NL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Social Studies Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: