Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWimmer, Heinz; Hummer, Peter
TitelHow German-Speaking First Graders Read and Spell: Doubts on the Importance of the Logographic Stage.
QuelleIn: Applied Psycholinguistics, 11 (1990) 4, S.349-68Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0142-7164
SchlagwörterDecoding (Reading); German; Grade 1; Phoneme Grapheme Correspondence; Reading Skills; Reading Writing Relationship; Spelling; Writing Skills; Written Language
AbstractExamines the logographic stage assumption in reading models by studying how German-speaking first graders read and spell words and matched pseudowords. The findings indicate that logographic strategies are of limited importance when writing systems are phonologically transparent (as with German) and when instructional approaches do not withhold information about grapheme-phoneme correspondence. (20 references) (JL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Applied Psycholinguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: