Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSchubring, Gert
TitelThe Suvern Syllabus--"Ideal Model" or State Intervention?
QuelleIn: Zeitschrift fur Padagogik, 36 (1990) 3, S.393-418Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCourse Descriptions; Curriculum Development; Curriculum Evaluation; Educational History; Educational Theories; Elementary School Curriculum; Foreign Countries; Government School Relationship; Public Education; Secondary School Curriculum; Germany
AbstractCritiques studies on the Suvern syllabus of 1810-16, a document on the history of German public education. Provides a historical empirical reconstruction of the syllabus as a process of curriculum reform. Divides the discussion into two parts: (1) the early debates over the syllabus; and (2) its implementation after 1812. (RW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: