Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMeyers, Susan C.
TitelNonfluencies of Preschool Stutterers and Conversational Partners: Observing Reciprocal Relationships.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 54 (1989) 1, S.106-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterInterpersonal Communication; Parent Child Relationship; Peer Relationship; Preschool Children; Preschool Education; Stuttering
AbstractNonfluencies produced by 12 stutterers, aged two-six, were analyzed as they played in three dyads: with the mother, the father, and a familiar peer. Stutterers exhibited more part-word repetitions and prolongations than other types of nonfluencies. The different, familiar listeners did not affect the amounts and types of nonfluencies. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: