Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enUttal, David H.; Wellman, Henry M.
TitelYoung Children's Representation of Spatial Information Acquired from Maps.
QuelleIn: Developmental Psychology, 25 (1989) 1, S.128-38Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Ability; Early Childhood Education; Elementary School Students; Map Skills; Preschool Children; Spatial Ability
AbstractExperiment One demonstrated that all six- and seven-year-old subjects and many four- and five-year-old preschool children could learn layout of large playhouse of six adjoined rooms by memorizing map. When, in Experiment Two, preschoolers carried map of entire configuration with them around larger room, they performed perfectly or almost perfectly. Suggests preschoolers' map-reading abilities more substantial than previously assumed. (RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: