Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMason, Jack L.; und weitere
TitelEvaluation of a Self-Instructional Method for Improving Doctor-Patient Communication.
QuelleIn: Journal of Medical Education, 63 (1988) 8, S.629-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunication (Thought Transfer); Communication Skills; Higher Education; Independent Study; Interviews; Medical Education; Medical Students; Physician Patient Relationship; Program Descriptions; Program Evaluation; Simulation; Videotape Recordings
AbstractMedical students interviewed a simulated patient who presented one of five main complaints, and the interview was videotaped. Postintervention interviews conducted by students in two groups that used the self-instruction videotape received significantly higher ratings than those in the control group. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: