Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarnett, W. Steven; Escobar, Colette M.
TitelThe Economics of Early Intervention for Handicapped Children: What Do We Really Know?
QuelleIn: Journal of the Division for Early Childhood, 12 (1988) 2, S.169-81Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCost Effectiveness; Disabilities; Early Childhood Education; Economic Research; Economics; Educational Therapy; Intervention; Program Effectiveness; Research Methodology; Special Programs
AbstractThe empirical research on the economics of early educational intervention for handicapped children is reviewed and critically assessed. Analysis of 16 research reports shows that few methodologically sound economic studies have been conducted, and statements that early intervention is cost effective cannot be empirically substantiated. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: