Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarrows, Howard S.; und weitere
TitelA Comprehensive Performance-Based Assessment of Fourth-Year Students' Clinical Skills.
QuelleIn: Journal of Medical Education, 62 (1987) 10, S.805-09Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterClinical Experience; Competency Based Education; Higher Education; Medical Education; Medical Schools; Medical Students; Patients; Performance Based Assessment; Physician Patient Relationship; Simulation; Skill Development; Student Evaluation
AbstractSimulated patients can standardize the presentation of a patient problem, and, if the patients are employed in an assessment, the assessment can have an objectivity similar to that of written tests. The results and feasibility of using simulated patients in an assessment are described. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: