Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDoolittle, Allen E.; Cleary, T. Anne
TitelGender-Based Differential Item Performance in Mathematics Achievement Items.
QuelleIn: Journal of Educational Measurement, 24 (1987) 2, S.157-66Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; College Entrance Examinations; Discriminant Analysis; High School Seniors; High Schools; Item Analysis; Mathematics Tests; Sex Differences; Testing Problems; ACT Assessment
AbstractEight randomly equivalent samples of high school seniors were each given a unique form of the ACT Assessment Mathematics Usage Test (ACTM). Signed measures of differential item performance (DIP) were obtained for each item in the eight ACTM forms. DIP estimates were analyzed and a significant item category effect was found. (Author/LMO)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: