Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcCauley, Rebecca J.; Skenes, Linda Lilley
TitelContrastive Stress, Phonetic Context, and Misarticulation of /r/ in Young Speakers.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 30 (1987) 1, S.114-21Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArticulation (Speech); Articulation Impairments; Context Clues; Stress (Phonology); Young Children
AbstractThe study investigated effects of contrastive stress and phonetic context on misarticulations of consonantal /r/ with nine young children who misarticulated the consonant. Significant main effects were obtained for context and stress. Results are discussed in terms of possible effects of production and perceptual variables on listener judgments. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: